Panattoni Carbonicup si zajezdil na novém koberci v Brně

I tady může být vaše reklama

Josef Hrdlička -Porsche 992 GT3 Cup Panattoni Carboniacup automotodrom Brno 2025 © V. Rožánek

Další díl Panattoni Carboniacupu hostil automotodrom Brno, tedy zcela nový potah brněnské trati, kde se ještě dodělávají detaily na Moto GP, která se sem vrací. Bylo na co koukat, 124 vozů na startovních roštech značilo už před závody, že uvidíme i jezdce, kteří už s námi dlouho nejeli. Dva tréninky, kvalifikace a samotné závody byly někdy nad sily vlastní techniky, a tak jsme je už ve výsledcích hledali marně. Hlavně tréninky formulí a prototypů byly několikrát zastavené na červenou vlajku. I přesto odjížděli jezdci z Brna spokojení. Můžeme se tedy podívat, jak třetí závod dopadl.

V A1 do 1600ccm zvítězil Josef Turban (D) s vozem Audi 50, před Mafredem Fraisslem (A) na Fiatu Ritmo a bronz bral Jiří Čížek se Škodou Felicie. V A1,3 dominoval přesvědčivě Petr Zelenka se Suzuki Swift, před Pavlem Oršulou se Škodou 130 LR. Skupině A2 neboli dvoulitrům vládl Ital Riccardo Tarabelli s Renaultem Clio III, před Janem Vojtkem na Toyotě GT86 a Vojtěchem Krupkou s BMW E30.

Enklávě 13 vozů vládl v A3 do 3000ccm Walter Forster (D) s BMW M3, před krajany Olafem Hauesnerem a Emiljanem Peterem s dalšími vozy mnichovské značky.Günter Stubenarauch (D) zvítězil před svým krajanem Josefem Dauererem (D) s vozy VW Scirocco v A7 pro více upravené dvoulitry. Druhý závod pak značil souboje silnějších obsahů skupiny A+.

Martin Toth s vozem BMW M3 GTR kraloval v A4 do 3000ccm, před Rakušanem Christophem Drauchem na stejném voze. Maďar Gábor Ponyiczki pak přijal zlatý pohár ve skupině A5 nad 3500ccm s vozem BMW E36 GTR a druhý skončil Christian Drauch (A) s dalším E36. Patrik Kirov si dojel pro zlato v A6 Škoda Octavia III RS Trophy, druhé místo patřilo Romanu Nováčkovi.Alex Tlustý s Pragou R1 si vyjel zlatý pohár v A8 spec do 3500ccm, před Romanem Roubíčkem s další Pragou R1 a bronz z Brna odvezl Petr Čížek s Cuprou VZ TCR. V A9 nad 3500ccm spec startovalo 14 vozů. Prvbí projel cílem TomášZabloudil s Lamborghini ST, před Bulharem Ivanem Vlachkovem se zajímavou konstrukcí SIN CAR GT a bronz odváží tentokrát Pavel Bouška s Lamborghini ST. Vloženou kategorii GT4 vyhrál Matyáš Faiereisl s BMW M4 GT4, před Dobroslavem Kárníkem s AMG GT4 a J.M.Schuttrupfem (F) na BMW M4 GT4.

Sériové vozy skupiny B měli taktéž v Brně plný rošt.

Jiří Bárta vévodil skupině B1 do 1600ccm. Michal Zimmer s Toyotou Altezza zvítězil před Pavlem Zemanem s Mazdou RX8 a Milošem Mertou se Subaru BRZ ve skupině B2 do 2000cm.V B3 přesvědčivě vyhrál Karel Bárta na Fordu Fiesta před Jiřím Švecem s Porsche 944 S2 a Klárou Sobotokovou s Toyotou Yaris GR. Radek Zimmer zvítězil s Lotusem Exige S v B4 do 3500ccm před Tiborem Horvathem (SK) se Subaru STi a Jiřím Hoškem s Renaultem Megane Trophy. V B5 nad 3500ccm panoval Jan Bartoš s Porsche Gt3 RS, před Pavlem Sovičkou s Mustangem GT a Christianem Arnoldem (D)s dalším Porsche GT3.V B6 pro vozy Abarth Cup měl zlatý pohár v cíli Martin Ďůrik, před Rado Obrtalem a Ondrem Szilagyiem.

Skupina C patří prototypům. V C1 se mezi slaboobjemovými, ovšem rychlými performery a Pacemakery v Brně radoval Martin Tänzer s Revolutionem, když ani Hentschel tentokrát cíl neviděl a Kahnt skončil už v kvalifikaci s utrženým řetězem jeho Pacemakeru. V C2 do 1800ccm si pro zlaté pódium dojel Jiří Švec na Funyo Sp05 EVO Peugeot, před Jürgenem Kapellerem na Radicalu RS3 RS, v silnějších C2+ rozhodl pěkný souboj s Markusem Hoferem na Radicalu SR3 RS Turbo tentokrát Maďar András Kirschner s Radicalem SR8, před právě Hoferem a třetí dojel Pavel Sovička s Lotusem Eleven 311. V Caterhamech do 1600ccm C3 si odvezl zlato Marek Bláha, před Simone Agliettim a Tomášem Plchem, v silnějších C4 získal zlato Martin Křeček, před Jakubem Křečkem a Rakušanem Kranzmüllerem.

Ve formulích D1 bral první místo Tom Flemming (D) před Radimem Reniersem na Glorii C8F, nováček Pospíšil s konstrukcí Leastone, ani Kapr bohužel cíl vidět nemohli. V šestnáctistovkách D3 dojel pro zlato David Nedbal s Tomisem 99-02, před Miroslavem Čulíkem s Formel Renault Campus. Mezi deseti dvloulitry i přes penalizaci zvítězil Tsvetlan Iliev z Bulharska na Mygale F3 FIAT, před Polákem Jakubem Knarekem s dalším vozem Dallara F3 a třetí místo patřilo zaslouženě Luboši Škardovi s novým motorem jeho formel Renault 2,0. Hodně pěkné pole formulí. Dobrou podívanou nabídla i poslední skupina D5 pro vozy Formel F4. Mezi sedmi pilot rozhodl pro sebe Ralf Gläser.před Timem Rädleinem a Martinem Stoyanovem z Bulharska. Zajímavostí je zřejmě opravdu polední závod Zdeňka Petana s F4, atk na závod Panattoni Carboniacupu si bude pamatovat ještě dlouho. Gratulujeme.

Příští závod se bude konat už 9.7.  v Mostě, kam Vás všechny zveme.

Vláďa Rožánek a PET.

Panattoni Carboniacup 2025

Autor: 007man2 23 článků
Web s motorsportem, který bude přinášet zajímavý obsah

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*