Grandfinále Panattoni Carboniacupu 2025 se vydařilo

I tady může být vaše reklama

Jean Marc Schuttrumpf (F) BMW M4 GT3 Panattoni Carboniacup 2025

Za poměrně slušného podzimního počasí se v Mostě konal poslední závod jubilejní patnácté závodní sezóny Carboniacupu, jehož hlavním sponzorem pro letošní rok se stala firma Panattoni Czech. Trať byla sice studená, ale místy pro finále sezóny vysvitlo i slunce. Více jak sto vozů slibovalo před startem pěknou podívanou a na závody přišli i diváci. Poslední závod sezóny se sedmi závody se tedy vydařil.

V plánu posledního závodu stálo odjet volné tréninky, kvalifikaci a pět samotných závodů nakonec. Vše se díky týmu pořadatelů, jezdců i obsluhy autodromu Most obešlo bez větších následků. Ve skupině A1.3 dominoval René Büchold z Německa s Ladou Samara, před Pavlem Oršulou na Škodě 130LR. Do 1600ccm v A1 bral vítězství Josef Turban na Audi 50, před Stefanem Schreiberem s VW Derby a bronz odvezl Rakušan Manfred Fraissl s Fiatem Ritmo. Ve dvoulitrech A2 slavil Vojtěch Krupka s BMW E30, před Jiřím Volenou se Škodou Octavia Cup a Jiřím Šarochou s dalším BMW E30. Třílitrům vévodil Walter Forster na BMW, před Maďarem Ivanem Ivanovem s BMW 330 a Peterem Emiljanem s dalším BMW. Günter Stubenrauch setřásl na dalším VW Scirocco jedoucího Josefa Dauerera ve skupině A7.  Další dějství se odehrávalo v závodě A+ tedy skupině A4 do 3500ccm, kde patřilo první místo Martinu Tothovi s BMW M3 GTR, před Mariem Tischendorfem se Seatem Supercopa. Maďar Gábor Ponyiczki pak dominoval před Christianem Drauchem z Rakouska ve skupině A5. Škoda Octavia III RS jsou vozy skupiny A6 a tam si pro zlatý pohár dojel David Kratochvíl, před Patrikem Kirovem a Janem Svitavským.  Alex Tlustý se s Pragou radoval ve skupině A8 do 3500ccm spec., před Romanem Roubíčkem a Romanem Vácou se stejným vozem. Závod skupiny A9 nad 3500ccm spec. měl za vítěze Tomáše Zabloudila na Lamborghini ST, před Michaelem Oliverem s Porsche GT3 Cup a Janem Marečkem s Porsche 992 GT3 Cup.

V sériových vozech skupiny B2 do 2000ccm dojel pro zlato Libor Šajner s Toyotou GT86, před Milošem Mertou se Subaru BRZ a Michalem Zimmerem s Toyotou Altezza.  V B3 do 3000ccm odvezl zlato Karel Bárta s Fordem Fiesta, před Klárou Sobotkovou s Toyotou Yaris GR. Radek Zimmer s Lotusem Elise získal zlato z B4, když porazil Bohumila Urbana s Mitsubishi Lancer EVO X a Jana Domitera s VW Golf VII. Pavel Sovička s Lotusem Exige 430 všem ujel v B5 nad 3500ccm, druhý skončil Jan Vojtko s BMW M2 a třetí Christian Arnold s Porsche GT3 RS.  V B7 za poloviční body jeli David Hurdálek s BMW 135 a Michal Bílek s Jaguárem XJ6.

Daniel Hentschel z Německa vyhrál C1 s Performerem pro prototypy, když za jeho zády skončil Sven Kahnt s Pacemakerem a Martin Tanzer z Rakouska s Evolutionem.  V C2 si pro nejvíce bodů dojel Jiří Švec s Funyo SP05 Peugeot, druhý skončil Jürgen Kapeller z Rakouska s Radicalem SR3 RS a bronzový podest pak patřil Tomáši Pavlovi s Radicalem SR3 RS. C2+ nad 1800ccm měl v cíli prvního Petera Kormanna z Německa s PRC WPR60 Audi Turbo, před Andrásem Kirschnerem z Maďarska na Radicalem SR8 a Pavlem Sovičkou s Lotusem 311 Eleven. V C3 pro Caterhamy zvítězil Simone Aglietti.

Tom Flemming z Německa pak vládl kategorii D1 pro formulové monoposty do 1400ccm, před Martinem Waltherem a Fabianem Baumgärtnerem  na vozech formulí BMW. V D2 vyjel zlato Guido Ketzmarick s MT77. Do 1600ccm zvítězil Nils Holger Wilms s Melkusem 90, před Martinem Kuntzem s Estonií 25, a Davidem Nedbalem s Tomisem 99-02. Dvoulitrovým formulím vévodil zaslouženě Luboš Škarda s formulí Renault 2,0, před Petrem Morávkem s dalším Renaultem a Tomášem Novákem s Dallarou F3. Kanarek s další F3 se zahrabal do kačírku již v zahřívacím kole. Monopostům F4 ve skupině D5 kraloval Ralf Gläser z Německa, před Jakubem Roubíčkem a Marti Stoyanovem z Bulharska.

Závody v Mostě nabídly slušnou podívanou ve všech kategoriích, doufáme, že se divákům, kteří přišli závody líbily a budeme se moc těšit na další ročník Carboniacupu. Přes zimní přestávku můžete zatrénovat při online simulátorech, nebo vylepšit svůj vozový park o nějaký ten přírůstek, nebo pozvat své známé. Čeká na nás také představení nového kalendáře pro rok 2026 a také slavnostní vyhlášení vítězů za sezónu 2025.

Tak přes zimní přestávku nezahálejte, budeme se na Vás zase těšit!

Vláďa Rožánek a PET

Autor: 007man2 26 článků
Web s motorsportem, který bude přinášet zajímavý obsah

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*